dinsdag 20 maart 2012

First Day Of Spring

Vanochtend om 06.14u stond de zon precies boven de evenaar. Dat betekent, wie weet dat nou niet, dat de lente officieel is begonnen! Het is het vroegste begin van de lente sinds 1896. En goed nieuws, waarschijnlijk valt de lente de komende decennia ieder jaar op 20 maart. Een dag eerder dan normaal dus, ik vind het genoeg reden voor een klein feestje! 

Het plan du campagne: uitwaaien in Harlingen. Lekker in mijn eentje. De dijk van Harlingen. Een lange groene strook met daarachter de grijze kolkende zee. Vol enthousiasme en met de wind in mijn haren stap ik de dijk over. Uhh, waar is de zee? O ja, iets met eb en vloed. Eb dus. En dan mag het volgens sterrenkundigen nu officieel lente zijn, ik heb lood om mijn benen nodig anders waai ik hier nog weg. Het is koud, er staat windkracht 'mijn-haar-is-nog-nooit-zo-in-de-war-geweest' en de zee is weg, maar dat mag de pret niet drukken. LENTE!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten