maandag 19 maart 2012

Mijn eerste keer.... bloggen.

Dit is mijn eerste keer. Dat ik een blog begin. Dat ik schrijf en andere mensen het kunnen lezen, zelfs.
En er komt wat bij kijken hoor! Maar ja, alle begin is moeilijk.

Stap 1. Vind een plek om je verhalen op te publiceren.
Dat moet niet moeilijk zijn dacht ik nog. Als ik iets niet weet ga ik namelijk naar Google en Google weet alles. Google weet eigenlijk teveel, want ik typte "Blog beginnen" en huppa ongeveer 14.700.000 resultaten binnen 0,14 sec. Ik ontdekte veel leuke blogs van andere mensen en verloor mezelf daarin, maar kwam uiteindelijk hier terecht. Er stond: direct beginnen, makkelijk en gratis. Vooral dat gratis deed het hem. En dat makkelijk. En direct beginnen, want dat wilde ik. 

Stap 2. Verzin een URL voor je blog.
Och Here, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Dat moet natuurlijk ook. Zo'n 20x zei Blogger: deze URL is al in gebruik. Dus het is NuchtereFries.blogger.com geworden. Waarom? Ik ben niet eens Fries.. maar ik woon er wel. En ik ben nuchter. Niks aan gelogen.

Stap 3. Verzin een titel voor je blog.
NOG moeilijker! Ik deed het eerste wat in me opkwam: Happiness is Unrepentant Pleasure. Bedacht door Socrates. Vrij vertaald, geluk is plezier waar je nooit spijt van krijgt. Dat vind ik namelijk een mooie gedachte. Tevreden klikte ik op: maak blog aan. Toen dacht ik, Happiness is unrepentant pleasure, dat klinkt alsof ik een filosofisch geitenwollensoktype ben en ik heb mijn URL net Nuchtere Fries genoemd!

Stap 4. Post je eerste bericht.
Had ik hier al over na moeten denken? Had ik in Kladblok al 10 concept verhalen klaar moeten hebben? Ik had niks van dat alles. Dus ik begon te typen. Zo vanuit het niets. En dit is het resultaat. Vanaf nu ga ik nadenken over onderwerpen waar ik over wil schrijven, eh bloggen. En dan typ ik het. Hier op Blogger, waar het gratis en makkelijk is. 

Tot het volgende bericht!

Groet van een impulsieve beetje geitenwollensokkerige maar nuchtere Indonesische/Chinese/Duitse/Poolse Fries.

3 opmerkingen:

  1. Het zal misschien aan mijn leeftijd liggen, maar ik las jouw blog met ontroering Stephanie. Veel plezier in de Ardenen volgende week, laat de onderbroek maar thuis het weer wordt nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen